Chystáte se zapojit svůj web do affiliate programu? Poslali jste žádost, ale web nebyl schválen? Co by měl web obsahovat, pokud chci, aby moje žádost o spolupráci byla schválena? Denně procházím desítky affiliate webů, které chtějí vstoupit do našeho programu. Většina z nich je však zamítnuta. V tomto článku jsem připravil ty nejčastější důvody, proč není web přijatý do affiliate sítě.
Affiliate marketing je založen na spolupráci. Často klientům vysvětluji, že se jedná o tzv. win/win spolupráci, na které se musí podílet obě strany. E-shopy tvoří svůj brand, starají se o funkčnost stránek a úplnost informací ke svým produktům, balení expedici…. V rámci marketingu rozmýšlí každý e-shop nad kanálem, ve kterém budou jeho produkty vidět . S tím se pojí i vyšší nárok e-shopu na kvalitu publishera. Pokud nezkoumáte kvalitu publisherů, můžete se ocitnout na webech, které byste jako výkladní skříň pro své produkty nezvolili.
Důvody k zamítnutí publishera
- Chybějící kontaktní údaje – pokud se chcete spojit a propagovat veřejně známou značku, je vhodné zveřejnit i své kontaktní údaje.
- Příliš ads/affiliate prvků – méně je více, prvky by na webu měly být umístěny decentně
- Chybějící obsah – obsah je král, krásný web bez textu nepřinese návštěvnost, ani konverze
- MFA weby – rozcestníky, katalogy a další produkty, které mají za cíl vynutit klik na odkaz nejsou vhodnou volbou pro portfolio partnerů v affiliate
- Agresivní techniky pro kliknutí – pop up okno při každém pohybu, či nucená registrace emailu na webu nedělá dobré jméno
- Nevhodný obsah – obsah, který není v souladu s nastavením vaší firmy vám návštěvnost nepřinese
- Osobní profil na Instagramu bez přístupu – Pokud zasíláte svůj profil na Instagramu, či jiné soc. síti, zkontrolujte si, zda je volně přístupný. Pokud je profil nastaven jako not public, nelze posoudit jeho přínosnost
- Youtube vlákno z oblíbených videí – Pokud sdílíte cizí obsah, nemůžete ho monetizovat. Často se setkávám také s vláknem co poslouchám…
- Kopírování webu – web bez návštěvnosti, ale z s tisíci stránkami naznačuje, že je něco špatně. Kontrola originality webu je důležitá. Nechcete mít partnera s penalizací od Google.
- Web bude brzy spuštěn – Pokud nemáte web spuštěný, nežádejte o zapojení do afifliate.
- Jazyková mutace webu – web s chybějící jazykovou mutací pro danou zemi nebude mít příliš úspěch. Výjimku mohou tvořit komunitní weby pro národnostní skupinu žijící v dané zemi.
- Neaktuálnost webu – pokud na webu není vidět aktivita, nebo je web doslova mrtvý, není důvod ke spolupráci
Důvodů může být mnohem více a v některých případech můžete naopak přivřít oko. Důslednou selektací publisherů si vytvoříte kvalitní síť, která bude ovlivňovat vaše příjmy. Myslete na to, než si pro svůj affiliate program nastavíte automatické schvalování, či jej svěříte do rukou někoho, kdo žene kvantitu před kvalitou.