Před pár lety jsem v rámci firemního marketingu vyzkoušel službu pro nákup PR článků placla.cz Tehdy jsem s nabídkami od webů nebyl nijak spokojen a tak jsme nakonec přešli k přímému oslovování. Zajímalo mě, jak je na tom tato služba po několika letech a tak jsem si založil nový účet a zadal první poptávku.
Co se týče poptávkového systému, návodů jak zadat inzerát a dalších typů, na vyšší výkon, vše vypadá velmi jednoduše. Navíc si můžete přečíst i případovku, která i když je z roku 2014, je velmi pěkně sepsána. Velmi se mi líbí, že jsou články čteny administrátory a v případě gramatických chyb je autor upozorněn. Tím však vše pozitivní končí.
Weby, které jsou v placle registrovány lze rozdělit na dva tábory. První jsou velmi navštěvované magazíny, většinou z původních tištěných periodik, které vám nabídnout vysokou cenu za článek s omezenou dobou viditelnosti článku. Tyto weby je však snadné kontaktovat přímo a za výhodnějších podmínek si články vyřídit bez prostředníka.
Druhou skupinou webů jsou weby bez tématické vyhraněnosti s minimální návštěvností a hodnotou. Je zde naprosto jedno, jestli si vyberete článek za 500, nebo 1000 Kč, kvalita bude stejná. Pokud si dáte práci s hlubším prozkoumáním webu, najdete zde všechny známe způsoby zpeněžení webu (affiliate, prodej odkazů, pr články, bannery…). Design ani celková úprava ve většině případů potvrdí, k čemu web slouží. Smutné je, že zde pořád chybí i jednodušší kontrola těchto webů. Pro příklad jsem si vzal weby s cenou článku mezi 450 – 1000 Kč a namátkou zkontroloval udávaný traffic webu. V 99% lež. Weby, které uváděly návštěvnost 10K, ale i přes 30K měsíčně, nemají podle Similarweb ani 5K. Ty ostatní, co ho opravdu mají, však vykazují tak vysoký BounceRate, že jde o uměle placené navýšení.
Rád bych zde uvedl příklady webů, ale počítám, že bych byl ihned napadán ze strany majitelů i samotné placly. Škoda, hold pokud chce člověk kvalitu, nemůže jinak, než postaru oslovovat kvalitní tématické weby sám.
Pokud by se v systému dalo na jedno kliknutí ověřit, jestli jsou data, co web uvedl pravdivá, jistě by to znamenalo značný posun vřed a třeba by se časem „vyčistilo“ prostředí. Otázkou je, kam se služba vydá. Za mě ani po 5 letech není příliš zajímavá. Pokud však hledáte levné zpětné odkazy pro seo, asi vám to bude stačit.
Nejnovější komentáře