Poslední dobou se velmi často setkávám s otázkou, co to vlastně děláš za práci ? Typická situace : Kde děláš? Dělám v .. Co konkrétně? Affilate marketing. Aha (chvíle ticha), a co to je ? Proto jsem se rozhodl, že vytvořím krátký článek o tom, co to vlastně ten affilate je.

Co je Affilate?

Affilate marketing, někdy také nazýván jako partnerský marketing, nebo provizní systém, je odvětví marketingu, které je v našich krajinách stále ještě v „plenkách“. Jeho cílem je přivést na web inzerenta potencionální zákazníky, čímž inzerent získá nákupy, ze kterých odvede procentuální provizi příslušnému affilate partnerovi. Výsledkem je tedy spokojenost na obou stranách (win/win).

 

Kdo je Affilate partner

Affilate partner může být kdokoliv. Majitel kupónového/ slevového webu, blogger, youtuber, nebo social guru, který pracuje s emocemi na sociálních sítích, jako je Facebook, či Instagram. Díky své aktivitě vytváří odkazy na web Affilatera, přes které přivádí potencionální zákazníky.

 

Affilate systém

Affilate systém je webová stránka, přes její administraci získá affilate partner potřebné odkazy, bannery, xml feedy, či kupóny, které jsou opatřeny unikátní kódem (UTM), který trackuje (sleduje) přístupy z webu partnera a v případě nákupu (konverze), automaticky přičte konverzi do affilate systému.

Na internetu najdete hned několik affilate řešení, jako jsou český affilbox.cz, nebo mezinárodní cj.com. O jednotlivých řešeních, nebo partnerech, které pro své projekty využívám, snad někdy příště..